Alla inlägg under september 2009

Av mooncrazy - 13 september 2009 15:23

Inte varit här på ett tag nu & gissa min förvåning då jag först inte hitta sidan Förvånad

Den hade ju bytt adress & utseende. Men gillar den nya sidan & de nya inställningarna,

mycket lättare att hitta.

Av mooncrazy - 3 september 2009 22:20

URK....sitter här nu med världens sabla förkylning, den tog om efter förra vändan igår & sov knappt i natt för hostan & näsan.Men nu så blir det vitlökskur & jaga bort den sablans förkylningen...bara hoppas att det hjälper eller om jag bara jagar bort alla spöken hemma *S* men iof då blir det en lugn natt utan de oxå.Hostar så jag får ont i magen & går åt MASSOR av papper & svettas som en gris, men inte mycket feber tack & lov iallafall.Får hoppas på bättre sömn i natt & dessutom utan en massa skumma drömmar. Blir såna när månen är full. Helgen kommer ju snart oxå & på lördag är det dax för barnen med höstens springtävling....kanon bra tävling där alla får pris oavsett vilken placering & alla får medalj :) En kul grej där barnen får springa av sig & ha kul & inte bara MÅSTE prestera bra & komma först, minstingarna är 3 år & i år är det sonens första tävling...tror det är storasyster på 9 år som ser fram mot hans debut med än han själv *S* han tycker det ska bli kul, men det roligaste är nog att åka till farmor efter tävlingen istället & att få korv med bröd :D  mmmmmm.....skulle oxå vilja vara barn istället & slippa alla "vuxen" bekymmer  bara få släppa de för ett tag & bara få "vara" bara njuta av tillvaron med en god vän. Ta dagen som den kommer & alla andra bekymmer finns inte just för denna dag denna stund. *drömmer*Ja drömma kan man ju iallafall, men att drömmar ska bli sanna...hm...är nog tyvärr mindre troligt.  Men men, dax att fixa till vitlökskuren nu kanske & sen der av vatten *S*

Av mooncrazy - 1 september 2009 13:35

Värker i hela kroppen & nacken gör sig påmind rejält, känns som skallen ska lossna. Väntar på tid hos rematologen...alltid denna väntan & åter väntan.

Fick först diagnosen fibromyalgi, men värken stämmer inte helt & i mars fick jag diagnosen mikroskopisk kolit. Vägde då 42kg & gått med dessa viktras & dålig aprit & diareer sen 2003.

Vårdcentraler ger jag noll för *urk* när jag sökt för magen har de visserligen tagit tester som just inte visat något & då bara ruskat på huvet & inte gjort mer.

Men varför får jag inte behålla maten då???

Ingen aaaaning har de sagt & inte gjort något.

Blivit av två läkare behandlad som missbrukare pga min vikt & viktras & trötthet...som hypokonriker & missbrukare pga värken.


Väl på akuten har det varit bra & blivit trodd, men de kan ju bara hjälpa på kort sikt. Men till slut var magen så kass att de la in mig på avd. DÅ kolade de riktigt & hittade äntligen felet.

Men då har 6 år gått & frågan är om den nånsin blir så bra att jag kan leva ett någolunda bra liv.

Värken har de oxå lyssnat på nu...reuma-värk & hoppas på att få kolla den riktigt snart & få rätt medicin mot den.

Feber på 38 sen juni varje dag & ständig värk & trötthet, kan inte köra bil i mörker eller längre än ca 1 mil sen är skallen slut pga bristande i koncentration.

Ögonen lixom börjar hoppa//darra & måste blunda & vila minst en halvtimme innan jag vågar köra igen. Lika med starkt ljus då blir ögonen lika.

Ljudkänslig & orkar ej med mycket folk, vilket gör tt jag blir mer & mer eremit.

Tur att jag har barnen & handarbete & hålla mig sysselsatt :) 


Väntar väntar.....mer .....mer...*morr*

4månaders väntan på bestut från fk om halvpension & under tiden vad gör jag då när det knappt finns pengar till mat & INGA pengar nu till medicin:/

Hur länge ska man vänta???

Hur menar de nötterna man ska kunna leva under tiden???

Vågar ej hellere chansa söka jobb (ifall jag får nej) med risk att förlora allt & får jag nej har jag förlorat NU 4 månader plus får jag nej får jag heller INGEN arbetsträning & får inte vara inskriven på af pga min nedsatta arbetsförmåga.

Vad tänker fk med???

Väntar de på att folk ska bli sämre & ev dö så de slipper betala ut pengar???Ibland undrar jag iallafall.

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards