Alla inlägg under december 2009

Av mooncrazy - 31 december 2009 13:28

Hoppas ni får en bra nyårsafton & ett bra nytt år...

mitt nyårslöfte är i år samma som alltid

Inte ge några nyårslöften man ändå inte kan hålla,

bara ta dagen som den kommer & hålla näsan ovanför

ytan & försöka kunna andas.

Av mooncrazy - 30 december 2009 13:52

Hoppas att det året blir bättre än detta året.

Julen har varit kaos, sambon på väldigt dåligt

humör & kommentarer haglat.

Gjort allt för att barnen inget skulle märka,

men gått dåligt.

Misstänker att han ev lider av en svår depression,

han har alla symtom på det. Men kan inte se det

själv.

Kan ha börjat strax innan vi blev ett par för fem

år sen då han miste jobbet första gången.

Alltid haft jobb innan det.

Då jag analyserat hans beteende under dessa år

i efterhand tyder allt på djup depression & så djup

att sonen blir lidande då han är en fara för sonen.

Är disträ & tanklös & säger saker utan att tänka,

gör saker utan att tänka.

Får hela tiden passa på honom & vet ej vad jag kan

göra, utab sk bevis är vi fast i hans depression.

Har alltid trott han bara varit "elak" & "dum"

haft svårt att se mitt i allt jag tvingats deala med,

då oxå med mig själv, varit väldigt dålig i sjukdomar.


Någon mer som varit i samma sits???

Eller jobbar i psykvården som vet vad jag kan göra???

Skriv gärna i min gb eller kommentera.

Av mooncrazy - 25 december 2009 19:24

& god fortsättning önskar jag er alla.

Uppdatering av blogg kommer senare,

min skalle är rätt slut nu.

Av mooncrazy - 23 december 2009 12:54

& firar jul med mina föräldrar idag & sen träffar jag

inte dem på hela julen, känns rätt lagom kul.

Har ingen lust fira alls, imorrn till sambons bror

den 25:e till sambons mamma & båda dagar ska

hon komma  hämta oss & sen köra hem oss. KUL....NOT

mamma....mamma....mamma & sen även annandan,

sambon bestämt det ska vara så nu...satans idiot &

vägrar jag tar han sonen & åker & han blir rädd & ledsen

så bara för mig & tiga.

Det är ju för fan jul....men det enda jag känner är ångest

& ångest & mer ångest.

Börjar växa ett stort hat mot min sambo & vi kommer

inte ifrån han heller, inga bevis.

Vad 17 ska jag göra???

Kan inte skydda barnen mot han & dotterns pappa som

även han ska manipulera & bråka & ha sin vilja fram.

Annars får jag inte träffa dottern mer & enligt henne

vill hon inte bo där men soc gör inget.

Alltid träffat såna män...kommer aldrig ur detta, är född

till ett helvete & bryter snart samman helt.

Vill inte leva mer.

Men oroar mig för barnen, jag har fött dem till ett helvete

då är det min plikt att försöka lindra det för dem.

Men kan inte s¨då är jag ite värd vara deras mamma,

är en usel mamma, den uslaste som finns.

Hatar mig själv.

Har ingen ork att leka med dem,

ingen ork till något alls.

Pratar de i munnen på varann får jag tjut i öronen...bara

skriker i skallen,

ingen ork att hålla på regler PLUS att sambon motarbetar

allt så barnen blir förvirrade & ännu merstimmiga.

Vad ska jag göra?

Orken & livslusten är slut.

Älskar mina barn,

mina vänner säger jag är eb toppenmamma,

men jag känner inte så,

jag är värddelös.

Har inget kvar längre...får inte ens fira jul med

min familj. Idag jobbar sambon däeför kan vi

åka dit. Men han kommer gnöla om det hela julen.

Tyckte han borde varra glad då han slapp åka dit då han

ändå inte vill...då kom den tysta svarta leken igen...

tiger & tiger *& kolsvarta ögon.

Jag lever i ett helvete jag inte kommer ur,

jag behöver hjälp innan något ännu värre händer.

Av mooncrazy - 22 december 2009 14:11

det enda jag önskar mig är ett liv för mig & barnen

där vi kan vara lyckliga....pengar kan jag klara mig

med lite & snåla bara jag får ett lungt liv utan nedtryckningar

& allt som hör dessa till

Av mooncrazy - 22 december 2009 12:00

det drar ihop sig till julafton & idag var

det för kallt för pulkaåkning, men blir

innemys idag.

Blev väckt av polisen kl:1 i natt, vi hade

haft inbrott i bilen & de hade slagit sonder

rutan på förarsidan så nu blev vi utan bil under

julen.   utn bilen kommer vi inte till sonens

farmor som bor så att det inte finns chans med

bussar dit så det var ju en underbar julklapp. *ironi*

Så nu kommer det bli en sur sambo hela julafton då

han inte kan fira jul med sin älskade mamma (hon betyder

mer för han än hans son) & att de skulle komma hit funkar

ju inte de ska ju som vanligt till sambons bror & ändra det funkar

inte. Jag har på 5år inte varit med mina föräldrar på julafton utan

på juldan pga sambon.

Lever man ihop kAn man ju antingen vara hemma & folk kommer

hit eller åka varannat år, men funkar inte för han.

Måste vara med mamma som vanligt.

Att vi skulle äta hemma på julafton & sen åka var oxå svårt först

men han gick med på det, men surar jämt sig genom middan.   

Vi är sen hos hans familj ca 7-8 timmar & han vägrar åka hem

ens om sonen är trött.

Hos in familj ca 3 timmar & surar jämt igenom de timmarna

så känns lagom kul att inte kunna umgås riktigt med min

familj oxå nu på 5 år....värker i själen.

Av mooncrazy - 21 december 2009 14:48

Idag har det blivit en långkörare i pulkabacken :)

Riktigt mysig vinterdag, en sån som får en att för

tillfället glömma alla bekymmer.

Sköt & få koppla bort alla negativa tankar ett tag.

Barnen kollar på trolltider nu & då kan jag sitta här

& på facebook ett tag ;)

Av mooncrazy - 21 december 2009 14:44

Så blev det med ljuset :)


 

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards