Direktlänk till inlägg 1 september 2009

värker

Av mooncrazy - 1 september 2009 13:35

Värker i hela kroppen & nacken gör sig påmind rejält, känns som skallen ska lossna. Väntar på tid hos rematologen...alltid denna väntan & åter väntan.

Fick först diagnosen fibromyalgi, men värken stämmer inte helt & i mars fick jag diagnosen mikroskopisk kolit. Vägde då 42kg & gått med dessa viktras & dålig aprit & diareer sen 2003.

Vårdcentraler ger jag noll för *urk* när jag sökt för magen har de visserligen tagit tester som just inte visat något & då bara ruskat på huvet & inte gjort mer.

Men varför får jag inte behålla maten då???

Ingen aaaaning har de sagt & inte gjort något.

Blivit av två läkare behandlad som missbrukare pga min vikt & viktras & trötthet...som hypokonriker & missbrukare pga värken.


Väl på akuten har det varit bra & blivit trodd, men de kan ju bara hjälpa på kort sikt. Men till slut var magen så kass att de la in mig på avd. DÅ kolade de riktigt & hittade äntligen felet.

Men då har 6 år gått & frågan är om den nånsin blir så bra att jag kan leva ett någolunda bra liv.

Värken har de oxå lyssnat på nu...reuma-värk & hoppas på att få kolla den riktigt snart & få rätt medicin mot den.

Feber på 38 sen juni varje dag & ständig värk & trötthet, kan inte köra bil i mörker eller längre än ca 1 mil sen är skallen slut pga bristande i koncentration.

Ögonen lixom börjar hoppa//darra & måste blunda & vila minst en halvtimme innan jag vågar köra igen. Lika med starkt ljus då blir ögonen lika.

Ljudkänslig & orkar ej med mycket folk, vilket gör tt jag blir mer & mer eremit.

Tur att jag har barnen & handarbete & hålla mig sysselsatt :) 


Väntar väntar.....mer .....mer...*morr*

4månaders väntan på bestut från fk om halvpension & under tiden vad gör jag då när det knappt finns pengar till mat & INGA pengar nu till medicin:/

Hur länge ska man vänta???

Hur menar de nötterna man ska kunna leva under tiden???

Vågar ej hellere chansa söka jobb (ifall jag får nej) med risk att förlora allt & får jag nej har jag förlorat NU 4 månader plus får jag nej får jag heller INGEN arbetsträning & får inte vara inskriven på af pga min nedsatta arbetsförmåga.

Vad tänker fk med???

Väntar de på att folk ska bli sämre & ev dö så de slipper betala ut pengar???Ibland undrar jag iallafall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:27

Trots allt så blev:) det några julkort i år iallafall,  två av de är här...       ...

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:22


Har fastnat lite för dessa små figurer, de är så roliga att göra och så går det snabbt.           ...

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:00

Lucia på förskolan imorse   supermysigt trots blötvädret, de brukar alltid vara utomhus.  Kanonduktiga allihopa och är liten grupp så de har ju mer tid och barnen har kul oxå då.   Somnade en stund sen på soffan hemma, har sån sabla värk just n...

Av mooncrazy - 13 december 2011 17:23

Är ju Lucia idag, men någon vidare stämning vill inte infinna sig ändå....dottern hade lucia i skolan igår & superdupermysigt var det, men stämningen fanns lixom inte där..... inne i en fas då allt känns tomt.....känner i princip ingenting alls, st...

Av mooncrazy - 13 december 2011 13:28

  jaha då har vi kommit halvvägs in i kalendern för nedräkning till julen.  rasade ner i ett hål igen och trodde jag aldrig skulle komma upp igen,  blir så själsligt trött på dessa ras.  När får jag komma upp och leva, känner mig ensam och fö...

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards