Direktlänk till inlägg 22 september 2011

22a september

Av mooncrazy - 22 september 2011 12:55

Haft fullt upp & humöret varit upp & ner hela tiden ett tag nu. 

Mycket som hänt & mycket som händer & när man börjar slappna av igen kommer massa känslor åter. 

Kan börja tjuta i en handvändning & i nästa hitta på en massa skoj & bus.   Så det är verkligen upp & ner hela tiden. Men positivt, lilleman börar må bättre äntligen, astman fungerar bra nu & han är piggare, har börjat sakta få en relation till sin pappa & pappa försöker verkligen nu att närma sig honom. Håller bara tummen & mer ändå att han fortsätte r så oxå & inte sviker sin son igen.

Har rivit ifrån jag med nu att jag sköter INTE deras relation & jag tar INTE ansvar över han längre. Han kan inte komma & fråga mig mer ex. men vad ska jag säga då, vad ska jag tycka? Hur ska jag göra, hur ska jag känna?


Han kan INTE heller komma & ta för givet att jag ska gissa mig till vad han menar då han säger max en tredjedel av det han vill få sagt, han MÅSTE prata med oss.   Måste ta EGET ansvar över sitt liv, sina känslor osv.....jag har fyra barn & behöver intet ett vuxet  oxå....det är bara bara stopp.



Var igår & kolla på en lägenhet,

sonen älskade den....ligger i ett böandat område & jag är lite osäker, men ger det en chans & tackade ja....väntar nu bara på svar om vi var först eller ej. Inflytt då första okt.

Vi längtar verkligen efter VÅRT hemma nu.....för tiden här hos xet har varit turbulent & kantad av bråk & trots fint & lugnt område vantrivs vi barnen & jag.  Det pga av alla hetsiga bråk & slitnngar & sonen en pappa som inte varit närvarande & hjälpt oss då allt rasade samman helt, för vad var det HAN gjorde innan då allt rasade...jo han FLYDDE & han flydde ensam, räddade sitt eget skinn & svek & lämnade oss. 

Vi blev lämnade kvar med trakasserier från grannar & mögel. 


Går detta att rädda?
Går det att reparera den skada allt tagit?
Sonen säger till pappa, "du måste vara snäll nu pappa, man måste ju dett förstår du" & pappa frågade om han fick bo med oss sen....."ja om du är snäll nu pappa för det är du väl?"
Jag gråter än när jag tänker på vad han fått  gå igenom & FÖRST NU försökte sonen närma sig pappa & kramas för det har aldrig fundgerat innan. Pappa har dragit sig undan, gömt sig i sysslor & jobb eller setstel som en pinne i soffan med sonen liggande i knä & kolla på tv.....haft armar på ryggstödet på soffan istället för att kramas & tvmysa med sin son. Han har inte tagit i sitt barn på riktigt sen hans födelse, inte atförren NU,

Ja jag är livrädd att nu när sonen börjat  kanske lita på pappa att han drar igen....nästa gång det stormar då,,,,,flyr han ensam igen då???

Måste jag alltid påminna han om hur man ska bete sig (vilket jag ska försöka skita i) eller kan han lätra sig ansvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:27

Trots allt så blev:) det några julkort i år iallafall,  två av de är här...       ...

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:22


Har fastnat lite för dessa små figurer, de är så roliga att göra och så går det snabbt.           ...

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:00

Lucia på förskolan imorse   supermysigt trots blötvädret, de brukar alltid vara utomhus.  Kanonduktiga allihopa och är liten grupp så de har ju mer tid och barnen har kul oxå då.   Somnade en stund sen på soffan hemma, har sån sabla värk just n...

Av mooncrazy - 13 december 2011 17:23

Är ju Lucia idag, men någon vidare stämning vill inte infinna sig ändå....dottern hade lucia i skolan igår & superdupermysigt var det, men stämningen fanns lixom inte där..... inne i en fas då allt känns tomt.....känner i princip ingenting alls, st...

Av mooncrazy - 13 december 2011 13:28

  jaha då har vi kommit halvvägs in i kalendern för nedräkning till julen.  rasade ner i ett hål igen och trodde jag aldrig skulle komma upp igen,  blir så själsligt trött på dessa ras.  När får jag komma upp och leva, känner mig ensam och fö...

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards