Alla inlägg under mars 2010

Av mooncrazy - 31 mars 2010 11:53

Vänta & vänta & .............  

Över 3 veckors väntan på handläggare

sen jag skrev in mig på af.

Vad tror de att vi "sjuka" är någon ******

leksak som de kan bolla med hur som helst.

Bara 6.5 år sen jag gick in i väggen...tog bara

3.5 år ca innan en läkare talade om det för mig.

Jag mådde ju bara dåligt & förstog inte, sen blodbrist

på det med följd massa sprutor, sen klara mig själv igen &

vänta & vänta & inget händer.   

så less nu vill inte vara med längre, less på att vara hemma

& vänta & vänta   orkar inte leva längre är som en zombie

hela dagarna & gör alla måsten, glädje vad är det?

Inget jag är värd iallafall.

*urk* detta samhälle idag ger jag inget för äär man inte 150%

arbetsför ska man till ättestupa...lika bra de inför sånt igen.

Bort med alla sjuka & handikappade & in med robotliknande

människor.

Ont i nacken 6 veckor nu men vad tusan hjälper det att söka

hjälp, de hittar ingen orsak & skiter då i det trots jag är som

cement i axlarna....ha ha ha för vår sjukvård.

Magen tog dem 5 år att hitta felet & nacken har jag gått med

sen 2004 jippi vad underbara de är...förlåt svenska samhället

att jag ens blev född, mitt fel & då ska jag straffas för det.

Av mooncrazy - 30 mars 2010 17:40

Har in inte så mycket engagemang här just nu så funderar

på om jag skall lägga ner bloggen eller låta den finnas

kvar. Nåväl tills vidare finns den kvar, dock med väldigt

lite aktivitet.

Av mooncrazy - 26 mars 2010 13:16

....köpte påskris idag & påbörjat pådning. Lite ute i tid kanske men bättre börja i tid & få det klart så man hinner med.

Har så dåligt med energi just nu så skulle beh. en månad på mig nästan.

Av mooncrazy - 26 mars 2010 11:28

Funderar över livet & universum,

men enda slutsatsen är att jag

av livet blivit märkt & trött.

Varför undrar jag,

men finner inga svar.

Varför överlever vissa & inte andra,

finner inga svar.

Svaren är dolda i universum & jag

kan inte finna dem.

Av mooncrazy - 26 mars 2010 10:20

Fick höra något mindre kul, men stämmer nog rätt bra om man tänker efter lite.

För att komma tillbaka till arbetet igen efter att ha varit hemma länge krävs lika lång tid att komma tillbaka som man varit hemma. För mig innebär det IDAG 6.5 år "BARA"

Men som det känns just nu så behövs minst 2 år för att komma tillbaka ens på 50% så kan nog stämma rätt bra iallafall.

Inskriver på af igen, väntar på handläggare, tagit 2 veckor nu ca "bara"

Tog "bara" 2 år av tjat tjat bråk tjat för att ens få arbetsträning så här långt & då har jag inte ens kommit ut än & bråkat totalt ca 4.5 år från första början för arbetsträning.

Bråkat när man inte mår bra tar på krafterna & efter alla dessa år känner jag med helt utbränd IGEN efter alla turer med af & fk & läkare, osäker på om jag nånsin kommer orka jobba igen då pga alla dessa år har gjort mig från en social glad människa som är duktig på att arbeta då jag haft jobb....aldrig haft mer än vikariat. Aldrig ett fast jobb men klarat mig bra iallafall......nu har jag blivit en ful, vidrig, korkad, trött, osocial människa som inte orkar & vill träffa andra människor.

Avskyr hela min egen existens & vill bara köra huvet i sanden & försvinna, det enda som håller mig uppe är barnen.

Tack för att ni finns...älskar mer än livet självt.

Av mooncrazy - 19 mars 2010 12:05

Riktigt regnrusk nu, blev en kortare promenad med

en tur in på pizzerian till sonens förtjusning.

Kanonduktig kille & vänta på maten & sitta stilla

& babblade på som bara den. Annars är han rätt

tyst av sig.Så vändan till pizzerian blev riktigt mysig

idag :)

Av mooncrazy - 19 mars 2010 09:41

Kollade på nyheltmosgon & skulle bli kalas väder här i helgen :)

Hoppas att det inte hinner ändras ännu iallafall, att det håller sig imorrn nu. Barnen köpte såpbubblor igår *S* Så blir väl en del sånt misstänker jag & försök till att få bort lite snö. De brukar få ta ner från snöhögen & bygga snökakor i gruset. På det viset försvinner det ju hela tiden snö från högen & den de använder smälter ju fort oxå. :D

Blir en långpromenad idag med lilleman, mulet & 6 plus riktigt behagligt ute nu iallafall. Setat nu & lssnat på lite gamla shlager låtar på webradion & mycket nostalgi blir det ju :)

Av mooncrazy - 16 mars 2010 16:06

hittade på en buske förra veckan där det bildats en

massa istappar, lyckades få en hyfsad bild med mobilen :)



 

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards