Alla inlägg den 24 november 2009

Av mooncrazy - 24 november 2009 19:03

nu har sonen fått vaccin mot svin.....likna inget jag sett innan
de hade lånat lokal i ett kapell & folk köade in & väntade ca 30min
in i lokalen trots vi var där 13.15 & de öppnade 13.00
massa skrikande barn överallt, men ingen kaos
men känslan i mig var kaos & otäckt.
Jag fick vaccinera samtidigt som sonen, vilket kändes bra

för oss båda.

Synen av denna kö inne där & alla människor & oroliga miner
kändes nästan som i U-länderna & där krig härjar *brrrr*
inte reagerat innan, men nu först har jag oxå reagerat med oros-

känsla i magen. Men nu är det gjort iallafall & vi festade på choklad

& pepparkakor när vi kom hem. :) hade lovat sonen det om han var

duktig & han var SUPER duktig, även i kön in, tror han tyckte det var spännande.

Av mooncrazy - 24 november 2009 18:48

Testa ny kryddning i kycklingen idag & blev riktigt bra Skrattande måtten är bara ca: mått eftersom jag aldrig använder mått utan måttar på känsla & ögat.


ca400g kycklingfile

wokgrönsaker

ca 2tsk gurkmeja
ca 2tsk kanel
ca 2tsk ingefära
ca 2tsk malda nejlikor

ca 1/2 dl sirap

1 burk cocosmjölk


skär filen i tärningar & fräs med grönsaker,

krdda & häll på cocosmjölk & låt puttra på

svag värme ca: 15-20 min

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards