Alla inlägg den 26 november 2009

Av mooncrazy - 26 november 2009 12:20

Kärlek, vad är det, finns det?

Kärleks saga, finns det?

Har levt hela mitt vuxna liv utan kärlek,

barndomen utan föräldrakärlek.

Mormor, farmor & farfar fanns tack & lov.

Förhållanden...hm...hade ett hela högstadiet

som var toppen, fanns massa värme, ärlighet

& värme. Sen försvann allt.

Vid 16 år träffade jag en man på 23 som gav

mig allt annat än kärlek, sen rullade det bara på.

Ett evigt sökande efter kärlek som jag aldrig fann,

evigt sökande efter värme.

Blev många strul & one night stand & dagen efter

ångest.

Trodde igen för 5 år sen jag verkligen funnit kärleken,

men icke visade det sig sen.

Kärlekslös jag vandrar genom livet & får smäll efter smäll

då jag knappt orkat leva, bara överleva.

Tappat & förlorat så mycket efter vägen, blivit så utslagen,

nedslagen, utnyttjad & våldtagen genom livet.

Känns idag som jag förlorat allt,

allt hopp, mitt liv, min värdighet, min framtid som jag aldrig

haft. Tappat ork att våga söka hjälp. Rädd att inte bli tagen på

allvar. Rädd att igen inte få hjälp av samhället att igen bara bli

förnedrad....de säger...det är inga fel på dig du kan//ska klara dig själv.

Men varför ber man om hjälp ex. med ekonomi om man nu klarar det själv....för att man bara är dum???

Så det har känts för mig efter alla turen, grinat & gastat _& bråkat,

men ingen hjälp.

Nu sitter jag här med d¨ligt förhållande igen, han gör mig & barnen illa,

vågar ej söka hjälp, rädd att bli förnedrad & hånad igen.

Känns som jag förtjänar detta liv att jag inte FÅR må brA, som att jag

straffas för att jag blivit född,

det är det som är MINA KÄNSLOR....även de har jag blivit hånad för

av mina sk bästa vänner, två av dem.

Nej så kan du ju inte tycka det är fel,

nej nu överdriver du, din sambo är ju kanonsnäll,

han är ett "äktenskapsämne"

det är bara dina hjärnspöken...han ÄR snäll försök förstå det.

Sen däremellan, du mår inte bra sök hjälp, du är sjuk försök förstå det.

_Du mår inte bra nu ska VI åka bort så du får vila upp dig,

jag tacka nej, jag har inte råd,

men jag betalar ju säger hon då.

Säger nej tack igen då flyger hon i atomer & jag är dum & otacksam mot henne som bara vill hjälpa. Hon som inte tror på mig...hm...finns mer från de två som jag inte orkar med just nu.

Men jag var deras lilla docka de kunde forma & då jag ifrågasatte tog det hus i h***e totalt.

Så kärlek finns det eg. alls???

Kärleken till mina barn är allt jag har & en bästa vän en riktig vän som jag har kvar.

Resten sviker & har eg. aldrig funnits som riktiga vänner,

ensam med mina tankar & funderingar & så tom i själen,

finns inget hopp.

Av mooncrazy - 26 november 2009 11:38

Varit vaken halva natten, sonen fick febertopp av sprutan igår kväll på nästan 40 grader. Vid 5 imorse hade febern äntligen gett sig & vi kunde sova ut lite, sonen vaknade runt 8 som vanligt men var vaken ett tag & somnade sedan om. Vaknade runt 10.30 igen & mycket piggare. Ville inte ha något att äta än men dricker bra.

En stor till min lilleman.

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards