Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Sol i hjärta sol i sinne...

Av mooncrazy - 11 mars 2011 10:04

.....kan dett stanna kvar tro?

Tandläkaren är toppen & har fått svar på hjälp med kostnad & det blev JA.

Skuldsanering påbörjad, ag fick rätt till det.

Fått Personligt ombud som ska hjälpa mig komma igång med alla krångliga papper m.m & telefonkontakter som min f.b sambo fått sköta.

Kan bli fri honom nu?

Få ett eget liv & kanske bli kvitt ångest & ensamhet?

PO ska oxå hjälpa med anmälan mot vården, med alla krångligheter där,

samt ska de följa med till af möten ang arbetsträning & dröjer kbt & arbetsterapeuten mer ska de trycka på   där för att jag ska få ev hjälpmedel i hemmet m.m snabbt så jag kan bli helt fri min fd sambo &T han fri mig. Få egna liv som han så länge strävat efter.


Strävat så hårt att han trampat rakt över både mig & barnen.

Anledningen är ju den värsta för mig iallafall....han vill vara fri pga att han måstet ha ansvar för något annat än sitt jobb & räkningar,

att jag vägrar sköta ALLT, då HEMMET med allt det innebär; BARNEN han ska bara leka när HAN vill,

Ska tänka åt han & ta beslut åt han, men tar jag fel bestut....LIV utan dess like i form av sura & sura & sura & mera sura & vägra ännu mer hemma & med barnen (om det går).

Ställa upp på hans "lekar" när HAN vill.

Inte gå ut om intet han sagt det,

inte jobba, men tjäna pengar,

inte ta reda på mina skulder så de växer sig större,

för då har jag ju inget liv,

inte umgås med folk.....har inga vänner alls kvar idag.

Inte plugga,

sköta allt med mediciner & sjukdomar & läkare med barnen,

där finns inte han.

Han ringer bara samtatl för det fixar inte jag. 

För jag orkade inte till slut, blev apatisk,

orkade inget hemma längre heller så han blev "tvingad"

ta över allt för jag fixade inget & orkade inget & då tog han över mer & mer tills jag var helt apatisk.


Skulle på 4000 i månaden fixa matinköp för 4 pers plus kläder till barnen bussresor & mediciner & läkarbesök & hygienartiklar & städgrejer.


Fri sen 1dec men ändå inte han flyttade & allt var toppen tills nyhettens behag var över & värdelösheten & ångesten kom tillbaka i slutet av januari. Kunde inte sova, hade svår & stark ångest.

Sa det till psykiatrin...

ställa in medicin bättre för ADHD.....

va?

det är ju ångest jag har,

känner mig dum & dålig & värdelös.

Kan inget & rädd att bli trampad på av dotterns pappa då jag är ensam igen & han kan förnedra igen & använda henne i sitt spel ige.

Jag kan inte vara ensam då börjar ju han igen.

Sen min egen pappa oxå....kommer börja ringa & ringa & försöka få mig lämna bort barnen för det fixar inte jag ensamn ju.

Inte enligt han iallafall.

Aldrig klarat något alls enligt han,

men ändå har jag gjort allt överperfekt nästan.

Klarat mycket mer än vad han nånsin gjort.

Men ändå har han bakom min rygg förnedrat & tagit mina äldsta barn från mig, fixat så de aldrig kom hem, samtidigt som jag var dålig &T inte tog hand om dem osv....

men till slut fattade jag & ska rota i dessa journaler med hjälp av PO.

Då "fick" han sova här på nätterna & tills slut åt vi tillsammans för barnens skull på kvällarna. 

Helgerna likaså.


Vad hände?

Separerade inte vi?

VArför ska han vara här?

Jag vill vara fri,

vill må bra.

Vill slippa förnedras.

Vill ha et liv.

Vill bli fri min fd sambo & leva & må bra.

Men känner mig beroende av han,

vill inte han försvinner heller,

för då blir jag ensam & ångest.


Vill ha någon hos mig med hämtning & lämning av min dotter,

som är från ett tidigare förhållande.

ha någon som vittne från kommunen.

Får man ha det? 

Finns det? 

För annars kommer han ställa till det. 


Vill ha det bra & slippa fler dåliga förhållanden & förnedringar....at inte hamna i det mer. 


Kommer detta nånsin ske?

Vågar jag hoppas nu när det ser lite ljust ut med viss hjälp som finns nu

osv.....vågar jag verkligen hoppas?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:27

Trots allt så blev:) det några julkort i år iallafall,  två av de är här...       ...

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:22


Har fastnat lite för dessa små figurer, de är så roliga att göra och så går det snabbt.           ...

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:00

Lucia på förskolan imorse   supermysigt trots blötvädret, de brukar alltid vara utomhus.  Kanonduktiga allihopa och är liten grupp så de har ju mer tid och barnen har kul oxå då.   Somnade en stund sen på soffan hemma, har sån sabla värk just n...

Av mooncrazy - 13 december 2011 17:23

Är ju Lucia idag, men någon vidare stämning vill inte infinna sig ändå....dottern hade lucia i skolan igår & superdupermysigt var det, men stämningen fanns lixom inte där..... inne i en fas då allt känns tomt.....känner i princip ingenting alls, st...

Av mooncrazy - 13 december 2011 13:28

  jaha då har vi kommit halvvägs in i kalendern för nedräkning till julen.  rasade ner i ett hål igen och trodde jag aldrig skulle komma upp igen,  blir så själsligt trött på dessa ras.  När får jag komma upp och leva, känner mig ensam och fö...

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards