Alla inlägg under mars 2011

Av mooncrazy - 7 mars 2011 13:46

Men det är svårt ibland, eller rättare sagt varje dag.

Känner mig värdelös & dålig & dum.

Försöker att hålla humöret uppe & tänka "snälla" tankar

om mig själv, försöker berömma mig själv & intala mig 

själv att jag kan,

jag är bra,

jag har ett värde.


Men det är så svårt då jag fått höra hela livet raka 

motsatsen, att jag är dum, att jag inte kan, att jag

inte ens ska försöka för jag kan inte....att jag är vuxen

& friskt så ska klara mig själv, men jag är dum som inte 

vill & inte kan....m.m  & när massa negativa saker kommer

från olika håll så går de oxå mot varandra....ena säger 

DU KAN INTE DU ÄR DUM

andra säger:

DU ÄR VUXEN & FRISK KLARA DIG SJÄLV; FINNS INGEN HLÄLP 
OM MAN BARA ÄR DUM & LAT & INTE VILL


Men hallåååå, jag kan inte, jag fattar intte,

det är rörigt i min skalle.

Nähä skit i det då & far åt skogen.

Så blev det till slut & då rasade ALLT...dvs det lilla som fanns kvar.

Nu ska jag försöka ta  mig upp efter allt detta negativa jag fått höra om mig själv.

Nu ska jag försöka förstå att jag HAR ett värde & KAN massor av saker tydligen.

För det har jag fåt höra bla på psyk där jag går för behandling av ADHD & väntar på KBT...

Fåt höra av  sonens logoped & de som hjälpte & utredde honom med hans sena tal m.m

att jag HAR GJORT & GÖR ETT BRA JOBB MED HAN....jag sat som ett fån & fatta inte ett skvatt.

JAG är dum, 

JAG kan inte...hm

vad säger de nu då....nä det stämmer inte.

Men deras ord finns kvar,

& psyk,s ord finns kvar.

Jag lagrar de & försöker få in de orden.

Mina bästa vänner säger samma sak,

men de är ju mina vänner,

de är partiska.

Visst borde de ju gå om de inte tyckte så,

men iom allt svek & utnyttjande har jag svårt att

tro på dem. 

MEn försöker & försöker sålla bland folk & analysera folk.


Men än är vägen lång & myckett jag inte klarar idag,

mycket som jag eg. klarar, men inte nu pga all

nedtryckning som gjort attt jag till slut inte kan & jag

tror jag inte kan. 


Mit ljus på vägen är barnen,

utan de fanns jag inte alls.

Älskar de över allt annat på denna jord. 

Av mooncrazy - 4 mars 2011 10:17

http://www.dt.se/nyheter/dalarna/article916372.ece


FK ska stänga många kontor, 

det finns inte personal för att

tta hand om alla sjuka i vårt land.

Finns ingen hjälp att få om man är 

sjuk & intet arbetsför, ingen hjälp 

tillbaka till arbete igen.

Blir det ett nytt "ättestupa" snart???

Är Sverige på väg mot självsanering???

På väg att i framtiden bli diktatur???

För som det är nu,

demokrati javisst på papper, men funkar det i real-life???

Ett steg i taget, inte allt på en gång....självklart.

Lite i taget sen är det för sent då människan upptäcker detta


Människan är gjord av kött & blod & känslor,

ska människan lobotomeras för att passa in 

i samhället. Ska detta vackra fria land förvandlas

till diktatur & förtryck???

De protesterar i arabländerna,

de vill ha frihet,

en frihet som ALLA människor på jorden har rätt till.


Men är detta förtryck på väg hit istället nu???

Regeringen har gjort nya regler för invandringen,

mera öppet. Mera mänskligt.

Men var finns farorna tro,

ser de om det är verkligt eller fejk med att folk som 

kommer hit är dåliga eller om de spelar för att få stanna???





Var ska alla människor ex. från Libyen ta vägen nu???

Vem ska ta hand om dessa människor så att de kan må

bra??? Bli fri från det förtryck de utsatts för så att de i sin

tur inte sprider detta vidare.

För har man alltid levt i det är det ju dettat man är van,

man vet inget annat & psykett inställt på det & man behöver 

hjälp ur det för att inte föra det vidare.


Kolla bara ex på om man blivit misshandlad & utsatt för förtryck & övergrepp som barn här i vårt samhälle.

De som får hjälp & inser det,

de klarar sig & för inte vidare på sina barn.

De som inte ser & inte blir sedda & får hjälp,

de för vidare & utsätter sina barn för samma

& i vissa fall sina barnbarn.


Sekter, hur mår dessa människor efter de kommer ur?

Hur mår de som är kvar?


Förtryck i ett land är ju ännu starkare & sitter djupare,

dessa måste få hjälp ur oxå.


Alla männsikor världen över har rätt att leva ett liv med egna 

tankar & egna åsikter, att leva i harmoni & samarbeta med varandra.

Men funkar det???

Hur gör man för att få alla olikheter att samsas,

helst då många människor & kulturer är hjärntvättade av sina ledare.

Kommer det nånsin att fungera eller är alla protester ett led i självsanering det med??

Av mooncrazy - 3 mars 2011 10:19

Så underbart härligt med ljuset igen.

Blev 4 timmer ute i solen igår, med massa

pulka åkande & massäck i solen.

Fort gick det i backen & massor av lediga

familjer & förskolor i en härlig blandning.


Solen värmde & var 6 plus i skuggan & vi blev

svettiga i solen med alla kläder   


Idag blir det strax ut igen & nu i solen visar termometern på 12 plus & skuggan 1 plus "bara" 

MEn kommer strax att stiga & fort går det oxå.




Av mooncrazy - 2 mars 2011 09:40

Solen skiner & ser ut att vara vindstilla,

fixa massäck & packa in pulka & massäck 

& oss i bilen & iväg till stora pulka backen 

& en myyyysdag i solen & massa pulka åkande

& pustande i backen när vi ska upp för backen *S*


På återseende :)















Av mooncrazy - 1 mars 2011 11:28

Vårsolen tittar fram,

satt ute & fikade igår i solen & kommer snart

bege mig ut på trappan igen. 

Varit hos tandis första behandlingen idag,

börja smått med att ta bort tandsten,

& fungerade bra :) Var genomsvettig då jag

kom dit & stressad & kunde knappt andas.

NU är jag cool lugn, så skönt att det känns bra

där hos denna tandläkare & syrran.


Har FOBI med stort F.....hjärtklappning, dåligt humör,

svettas, jorden snurrar, ångest, panik....m.m

har alltid haft & bara byggts på & ser utt därefter i 

munnen oxå. 

Bara fått "skäll" & kritik hos "vanliga" tandvården.


Sökte mig nu först 38 år gammal till privat & hittade 

rätt...de är supergulliga & förstående på detta ställe

& jag känner mig välkommen & omhändertagen.


Så skönt eftersom det blir mycket besök där & lagningar

& urdragningar & sen protes.

Men ska bli skönt då det är klart iallafall & kunna le igen,

kunna prata med folk igen,

kunna finnas till utan att folk kollar snett m.m

& den ångesten som det för med sig.

tt.o.m på vc blir man ju bemött som missbrukare pga

tandstatus & smal så vad ttänker då folk på gatan....

just precis.....samma saker även där.

Aldrigt missbrukat något annat än tobak & det är inte

klassat som missbruk. 

Men är ju ett beroende iallafall,

men blir bemött så....

då tappar man tron på livet & allra helst med allt innan oxå

man gått igenom så åker man ner totatlt sen.

Har inget värde.


Men börjar få någon liten liten procent värde även om det

bara handlar om promille just nu så finns det ett promille stort

hopp iallafall.

Tunga dagar,

tunga nätter,

men  hoppet vill att det ska vända. 

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards