Alla inlägg den 28 februari 2011

Av mooncrazy - 28 februari 2011 10:23

25 år sedan är det nu som du blev skjuten & jag minns det som igår.

Jag var 13 år & skulle fylla 14 på hösten samma år,

politiskt intresserad & ett engagemang som inte är så vanligt

i den åldern. Allra helst inte om man är uppväxt i en familj utan engagemang i politiken & i mig.

Men kanske fann en tröst i detta & Olof Palme var min stora förebild.


Pappa kom & väcktet mig på morgonen & sa till mig kliva upp & komma & titta på tv.n 

de säger att de har skjutit Palme säger han & faktiskt ser riktigt tagen ut, han som aldrig visar känslor.

Jag fattar inte riktigt först, men kliver upp & sätter mig vid tv.n & ser dessa hemska bilder. Min värld rasar samman & tårarna rinner & ryser i hela kroppen.

Är detta slutet för Sverige nu, minns jag att jag tänker & tårarna rinner ännu mer.

Så liten, men ändå förstog jag så mycket egentligen.


Ingvar Karlsson tar sedan över efter Palme & i mitt tycke hade jag velat ha honom kvar, han är den enda efter Palme som fixat jobbet.


Den//De som sköt denna underbara människa visste vad denne gjorde, eller den som lejt någon...ja hur det nu är med den saken.

H*n....visste vad som skulle hända med Sverige eftetr detta....att Sverige skulle sakta rasa, vilket det gjort.

Ingen annan har vågatt vara lika STARK & STÅ FÖR SINA & FOLKETS ÅSIKTER:


För alltid saknad & behövd i vårt kalla land.

Kommer aldrig glömma ditt engagemang & ditt inflytande.

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards