Alla inlägg under november 2009

Av mooncrazy - 19 november 2009 21:57

Äntligen blev Pippimössan klar, bara slå in den nu & invänta jul.Cool




 

Av mooncrazy - 19 november 2009 12:47

Känner mig som snurre sprätt nästan idag, bara yrat runt överallt.Skrattande

Fått det jag skulle gjort iallafall även än det tagit lite extra lång tid.

Hittade på de kalendrar barnen ville ha & hunnit lägga undan dem så

de inte ser dem innan. 3 åringen vill annars öppna direk om han får

syn på den Skrattande Men nu ligger de undan hans ögon till 1 dec. Blev en jullego-

kalender & en petshopkalender. Så nu är iallfall det klart.

Fixa lite kaffe snart & vila skallen, känns som en ny migrän attack ligger

& lurar i vassen, men försöka hålla den borta & koppla av.


Ikväll kommer sonen hem från körskolan, håller tummenså den blir blå att

allt gått bra. Är en specialskola för de med inlärningsvårigheter. Tur det

finns såna körskolor så att han kan få sitt efterlängtade körkort. HAde iallafall

gått bra att köra där sa han i telefon i veckan *Stolt*

Av mooncrazy - 19 november 2009 08:47

Sitter med em kopp kaffe & försöker vakna till,

hört på nyheterna idag igen om detta med barnlöshet

& att det är svårt att få behandlingar & att det finns

för fåäggdonatorer. Har funderat innan på detta men

inte blivit av. Varför vet jag inte har bara stannat vid

funderingar, hittade info på nätet om det men då i

Stockholmslän & jag bor ju i DAlarna. Men mailade &

ville ha mer info iallafall. Där stod det att man ska vara

max 36år & jag är ju 37, men kanske varierar i olika

landsting.

Jag ska ej ha fler egna barn i framtiden & att kunna

hjälpa någon annan till att få barn känns för mig iallafall

helt rätt. Men sen är det ju inte säkert att jag ens får

donera ägg.

Ska senare även ta bort livmoder (sterilisera) när jag väl

fattat mod till det. HAr väldigt lätt att bli gravid & har

hemsk pms numera så gyn rekommenderade detta om jag i

inte ska ha fler barn, men jag tycker nog det räcker med

de jag har nu & nu är det min tur att oxå leva, inte bara

genom barnen utan oxå ha något bara för mig.

Skaffa ny utbildning är första prio på min lista för att

kunna få jobb & förhoppningsvis bli bättre & kunna jobba

iallafall på 75% i framtiden. Skrattande 75 är för mig helt lagom

om ekonomin inte säger stopp, då blir det mer tid med

barnen & inte så långa dagar för dem. Annars blir det

nästan bara upp på morgonen & iväg sen hämta sent & hem & äta, bada, kolla

på barntv sen sova & helgerna blir nästan heliga, man försöker hitta på så

mycket som man kan för att man inte hinner det i veckorna. Nej 75% så man

hinner med att umgås med barnen då man kommer hem iallafall. (önskedröm)

För just nu blir jag snart helgalen av att gå hemma hela dagarna, blir nästan

"lat" tycker jag borde hinna så mycket, men hinner ju inget alls känns det som.

BAra vänta på att hämta barnen igen.


Väntar nu på att snart åka iväg & handla, kolla in vad jag ska hitta på för julkalendrar.

Förra året gjorde jag egna till barnen ,en funderar på Lego & petshop kalender i år

istället, de blir både billigare & roligare.

Visst finns det ju färdiga kalenderfyllningar för runt 70spänn, men de brukar sällan

vara anpassade för 3åringar plus så brukar hälften vara sånt de inte gillar

& köpa egna 24 saker brukar kunna bli dubbla priset mot lego kalendrar & när jag

frågade barnen så ville de helst ha de med lego & petshop så då var ju saken klar.

Men då fick det bli egengjord chokladkalender Flört

Samlat massor av tändsticks askar för att slå in sen nu till dessa...älskar att slå in

massa små paket så bara längtar efter att få ensamtid att slå in dessa nu efter helgen.

NEj kanske ska ta & resa på sig, slita sig loss härifrån & ta sig iväg till coop nu *S*

Av mooncrazy - 18 november 2009 19:27

Har försökt snygga till sidan lite & gjort lite småändringar,

är så svårt att veta hur jag vill ha sidan.

Lite bättre i migränen *pust* .....hoppas det håller i sig.

Imorrn tänkte jag fara runt inne & fixa upp stjärnor & stakar

så vi får lite ljus i detta nov. mörker & då vill jag ju inte drabbas av nya

attacker migrän, försöka stressa av ikväll med någon bra film,

ev avslappningsövningar & hoppas det hjälper Skrattande

Av mooncrazy - 18 november 2009 17:09

Urk, fixade pepparkakorna,

men sen kom migränen tillbaka igen.Rynkar på näsan

Blir pizza & sen soffläge ikväll, måste ju

få något i magen iallafall så skicka sambon

till pizzerian nu & han klaga då inte *s*

Av mooncrazy - 18 november 2009 14:45

Sabla migrän & komma när man inte vill ha den.

Precis kommit hem efter veckohandlingen & står en hel hög

reklam på trappan & allt handlat ska in.

När jag kliver ur bilen slår den till exploderar,

in & ta några panodil sen bära in allt. Ut med bilen på

parkeringen & in & sätta mig 5 minuter aj aj aj

Plocka in alla matvaror sen äntligen kunde jag lägga mig en stund.

Gett sig skapligt nu bara gnolar lite, sitta med sonen & se film nu

tills det släpper helt så vi kan baka pepparkakor. *mumma*

Av mooncrazy - 18 november 2009 09:19

Var med 3åringen idag till tandläkaren på 3års koll & han var så duktig,

var lite reserverad först & ville inte lämna ifrån sig nappen.

Men då tandläkaren tog fram en Nalle Phu tandborste så fick hon borsta

hans tänder så hon kunde räkna dem & kolla lite.

Sen fick hon kolla med både lilla spegeln & den där lilla kroken de känner

med på tänderna & sonen tyckte till & med det var spännande & kul &

pratade om det hela vägen ut till bussen, nu får nog dagmammorna höra besöket

hela dagen. Skrattande

Lilleman har blivit stor, var tog tiden vägen egentligen, han var ju nyss bebis.

Av mooncrazy - 17 november 2009 18:52

Tisdag kväll = tv-mys men uggly Betty, Desperate Housewifes & Christine Skrattande

Så dax få sonen i säng nu & bänka sig vid tv:n & njuta av lugnet & få koppla

av. Imorrn blir det stressa hit & dit & överallt så bara ladda alla batterier nu.

B.l.a ut & leta julklappar, ta några åt gången så jag slipper stressa in i det sista,

nästa år får det bli höstresa till Ullared om ekonomin tillåter & shoppa alla klappar där *s*

Blir sugen på en resa dit igen nu när jag sett programmet från Ullared på 5:an....hm...

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards