Alla inlägg den 10 december 2009

Av mooncrazy - 10 december 2009 21:06

Klar med det jag skulle göra idag nu så nu äntligen

kan jag få sova, känns lite tidigt än men är helslut

i hela kroppen & rinner i ögonen nu med så det är

nog bara att räkna med en rejäl förkylning nu.

HAr ju tyvärr nedsatt immunförsvar pga kronisk

sjukdom så förkylningar slipper jag sällan undan.


Bädda ner mig i sängen med en kopp varm buljong

md vitlök i  & ett par panodil, sen spela på mobilen

tills ögonen går igen & sen ringer klockan vid 6*gäsp*

Men blir ju iallafall en kul grej att stiga upp till imorrn,

lucia & sen fika som barnen gjort själva :)

Natti på er nu.

Av mooncrazy - 10 december 2009 15:43

Den gör sig påmind då & då & lite mer,

näsan påminner om rudolf med röda mulen  

Så fortsätter detta kan jag ta anställning som

tomtens ren till jul.

Lucia hos dagmamma imorrn & hoppas på

att vara pigg, men iof ska man upp kl:6

vem är pigg då.   Inte jag iallafall.

Fixa en rejäl kul senare kanske & hoppas

magen pallar den. Men det kan nog vara värt

kuta på toa för att slippa förkylningen.

Fixa "riktigt" kaffe nu...sist blev det blask...  

sonen trodde jag gjort te.

Sen blir det en lång dusch & hoppas piggna till.

Av mooncrazy - 10 december 2009 14:24

....till julafton. Snart dax lägga in sill & koka knäck & göra egen choklad.

Lördag är redan fullspäckad, men får försöka fixa undan lite sånt på söndag. Storstäda rejält oxå så är det vara smågrejerna sen som ändå är ett måste varje dag då man har småbarn.

Dammsuga blir ju varje dag pga alla smulor överallt *s*

plus allt grus som släpas in.

In på apoteket imorrn & köpa unicefs julpaket, de fanns tydligen där med så då kanske de har korten där oxå.

Fick en glad överraskning idag, skickade in grejer till smsguld & fick ut mer än jag räknat med.   kändes ju inte helt fel just nu då kassan är rätt tom hemma. Så mirakel finns.

Ha en bra dag på er.

Av mooncrazy - 10 december 2009 11:12

Gick kanonbra idag med hos tandläkaren.

Var där 15min innan idag så vi hann leka

lite mer oxå.

Lagning i feb. men de borrar inte då utan

bara fyller igen, så det kommer nog gå bra

& sonen vill tillbaka dit.   

Av mooncrazy - 10 december 2009 09:17

men världens skallebank & näsan rinner,

så blir en lugn dag,

ska med sonen till tandläkaren snart.

Sen blir det hem & köra på lungt då han

är ledig idag. Lovat att vi ska plocka fram

pärlplattor & äta lussekatter när vi kommer

hem & kolla på en julfilm. Blir nog Musses

Jul i Ankeborg.  



SMS GULD

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards