Alla inlägg den 14 december 2009

Av mooncrazy - 14 december 2009 21:26

....snö nu...jag som längat efter snön kan inte riktigt

glädjas åt den just nu. Finns så mycket annat att

tänka på just nu som den fb ekonomin & hur man ska

få den att gå ihop utan att gå på knä.

Många i år som inte kan glädjas åt julen, många som

fått sänkt inkomst eller förlorat jobbet lagom till jul

Ericsson i Gävle varslar folk nu precis lagom.

Pengar, pengar, pengar....allt handlar om pengar & man

klarar sig inte utan. Hur många menar regeringen ska

gå under innan de är klara, klyftorna ökar mellan fattiga

& rika & de blir bara större & större.

Vad kommer härnäst???

Fattiga & rika skolor där utbildningsnivån är olika så de

fattiga inte har en chans att kunna utbilda sig som de rika

i samhället. Skulle iallafall inte förvåna mig om dessa skolor

kommer i framtiden med den regering som sitter nu.

De kommunala skolorna blir "fattisskolor" & det kommer upp

fler privatskolor för de som har pengar att betala för bättre

utbildning.


GratisBio.se


Känner mig så utan hopp för framtiden just nu, både med jobb

& att kunna komma tillbaka på arbetsmarknaden alls eg. & med

min situation hemma med min sambo *suckar*

Hoppas att kunna sova i natt...natten som var..den var hemsk

med sömnlöshet pga tankar plus nästäppa.

Så natten.....vill jag inte tänka på ens.

Fixa kvällsmacka & krypa ner nu...är helt mentalt slut idag.

Av mooncrazy - 14 december 2009 18:08

fick trevligt besked idag nu att vi får totalt 1500

mindre varje månad från dec. jippi...vi som redan

nu knappt kan betala de räkningar vi har & nu är det

jul....tack för en fin julklapp regeringen




Av mooncrazy - 14 december 2009 12:42

*skratt* int kommit iväg än, men istället blev

halva disken gjord.   sonen fickk vara med

& leka med bubblorna så då fixade det sig iallafall.

Nu ska han kolla färdigt på mackapacka sen ut

till affären.

Av mooncrazy - 14 december 2009 11:53

En söt solcellslampa med en pilfink till mina föräldrar,

Ny bilklädsel till sambon.

Bara vänta på bet.info så jag kan betala så de hinner

skicka det till jul :)


Sonen fick mer feber efter frukost så blev en innedag, men ska

ta en kortpromenad & köpa drickyoggi till han.

Ingen riktig matlust idag, men vill ha köttbullar sen så bara hålla

tummen :)

Av mooncrazy - 14 december 2009 09:35

Närmar oss med stormsteg & nu har de lovat snö

idag & imorrn. Har vår lediga dag idag.   Hoppas

på att tillräckligt med snö kommer så vi kan ta fram

pulkan idag. Förkylningen har blivit bättre så bara

hålla alla tummar nu att den håller sig borta.

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards