Direktlänk till inlägg 22 december 2009

2 dagar kvar

Av mooncrazy - 22 december 2009 12:00

det drar ihop sig till julafton & idag var

det för kallt för pulkaåkning, men blir

innemys idag.

Blev väckt av polisen kl:1 i natt, vi hade

haft inbrott i bilen & de hade slagit sonder

rutan på förarsidan så nu blev vi utan bil under

julen.   utn bilen kommer vi inte till sonens

farmor som bor så att det inte finns chans med

bussar dit så det var ju en underbar julklapp. *ironi*

Så nu kommer det bli en sur sambo hela julafton då

han inte kan fira jul med sin älskade mamma (hon betyder

mer för han än hans son) & att de skulle komma hit funkar

ju inte de ska ju som vanligt till sambons bror & ändra det funkar

inte. Jag har på 5år inte varit med mina föräldrar på julafton utan

på juldan pga sambon.

Lever man ihop kAn man ju antingen vara hemma & folk kommer

hit eller åka varannat år, men funkar inte för han.

Måste vara med mamma som vanligt.

Att vi skulle äta hemma på julafton & sen åka var oxå svårt först

men han gick med på det, men surar jämt sig genom middan.   

Vi är sen hos hans familj ca 7-8 timmar & han vägrar åka hem

ens om sonen är trött.

Hos in familj ca 3 timmar & surar jämt igenom de timmarna

så känns lagom kul att inte kunna umgås riktigt med min

familj oxå nu på 5 år....värker i själen.

 
 
Nettis

Nettis

6 januari 2010 15:23

Har läst igenom din blogg... och usch, jag lider med dig :( . Det låter ju inte som någon bra eller sund relation som du har med din sambo :-/ . Och att han låter sitt humör gå ut över barnen är ju absolut inte ok!
Jag skulle aldrig acceptera att min sambo bestämde över julen! Självklart vill man träffa sin egen familj då. Och bor man ihop så får man ju göra som du skrev, att bjuda hem alla eller fira vartannat år.
Vill du verkligen stanna i den relationen? Det gör garanterat väldigt mycket mer skada, när du är sjuk oxå.
Skickar en styrkekram, och hoppas att du orkar lösa det hela.

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:27

Trots allt så blev:) det några julkort i år iallafall,  två av de är här...       ...

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:22


Har fastnat lite för dessa små figurer, de är så roliga att göra och så går det snabbt.           ...

Av mooncrazy - 14 december 2011 13:00

Lucia på förskolan imorse   supermysigt trots blötvädret, de brukar alltid vara utomhus.  Kanonduktiga allihopa och är liten grupp så de har ju mer tid och barnen har kul oxå då.   Somnade en stund sen på soffan hemma, har sån sabla värk just n...

Av mooncrazy - 13 december 2011 17:23

Är ju Lucia idag, men någon vidare stämning vill inte infinna sig ändå....dottern hade lucia i skolan igår & superdupermysigt var det, men stämningen fanns lixom inte där..... inne i en fas då allt känns tomt.....känner i princip ingenting alls, st...

Av mooncrazy - 13 december 2011 13:28

  jaha då har vi kommit halvvägs in i kalendern för nedräkning till julen.  rasade ner i ett hål igen och trodde jag aldrig skulle komma upp igen,  blir så själsligt trött på dessa ras.  När får jag komma upp och leva, känner mig ensam och fö...

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards