Alla inlägg under september 2011

Av mooncrazy - 2 september 2011 18:50

Ja nu är det verkligen full fart med allt,

varit på nostalgidagarnas första dag & åkt guidad tur med en gammal buss från 1968 :) var såååå uppskattat av grabben på 5 år, satt som ett ljus i en timme på bussturen. 

Sen köpa lite lördagsgodis till imorrn,

så nu är det mat som gäller sen gå igenom alla loppis saker vi ska ut med imorrn på ett barnens dags loppis.


Hoppas så på att det inte ska komma en mega attack i natt med klådan nu efter all sk vanlig stress. 

Då kommer jag att vara zombie imorrn,

men bli av med stressmoment....hm....svårt kämpat med det i så många år :( hur jag än gör så går något snett & mitt underbara :( ex är där & hjälper till med stress processen.


Men numera är jag säker han är största boven.....minsta sak//dumhet//kommentar från han....kliar det som satan.....en timme innan han ska komma kliar det & ryggen GER UPP *& magen är helkass & jag på helspänn. 



Av mooncrazy - 2 september 2011 11:37

Man kanske skulle försöka hålla sig här mer, mer än bara i perioder då menar jag.

Men kanske fått svar på många gåtor kring min hälsa iallafall. 

Värk i massa år som ingen hittar svaret på & klassad som hypokonriker blir man ju då oxå. Känner mig nästtan så oxå....men värken är ju kvar. 

Men efter återigen massa läsning så hitta jag det jag sökte, en sida om stress & symtom....men på denna sidan mer utförligt m.m

Stressammanbrott//sjuk av stress.

Värken i nacke, axlar & rygg & låsningar & domningar i armarna & värk i armbågarna är tydliga tecken på stress. 

Samt en enorm klåda utan utslag. 

Samt så mycket annat. 


http://www.helhetsdoktorn.nu/tipsv35.htm



Där hittade jag lättläst om stressen. 

Nu kämpa få en läkare att TRO mig denna gången då :( 

Samtidigt har jag ÄNTLIGEN fått rullning på arbetsträning, ska nu till den 13:e fundera på var jag vill vara & vad & om jag vill plugga & omskola mig. Mit i all denna stressvärld, men aldrig i ***** jag sjukskriver nig igen, inte en chans. 

Nu SKA jag ut & känna att jag oxå har ett värde & ta det försiktigt istället då. Varva ner. Känna mig värdefull, för blir mer stressad hemma i min privata situation, den tär mer & där problemet ligger, det som utlöst stressen NU & även då den antagligen började. 

Få veta hur stor skada all stress i alla år gjort & komma ur den & jobba. Kunna få vara en glad mamma & orka leka & inte bara bli hyper när det händer för mycket saker.....ryggen rasar & nu klådan som är för jävlig. Kliar & svider & bränner i benen & blir nästan galen. Börjat även i armar & huvud. 


Nu ska vi hålla igång en hel helg med massa aktiviteter såsom bla barnensdags loppis m.m kommer bli tufft, men har  mediciner hemma om det skulle bli FÖR hemskt, men samtidigt så är det privata lugnare just då så är det bara kul med dessa aktiviteter, fasar mest för nätter just nu med klådan :(

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards