Alla inlägg under december 2009

Av mooncrazy - 2 december 2009 14:25

Fann inte det jag skulle ha till kycklingen, så blev

något annat, köpte istället mozarella ost.

Kycklingfile i ugnsform med salt, curry & mozarella.

Nyfiken på hur den blir nu :)

Av mooncrazy - 2 december 2009 11:58

till lunch som var kvar sen igår & testa kycklingen senare...:)

Försöka få färdig tomtemor idag som jag håller på & stickar...gjorde tomtefar förra året & han inte med mer, så tomtemor fick bli i år plus så ska de få en liten katt :)

Av mooncrazy - 2 december 2009 10:14

Gaaah...ibland är det verkligen ide torka då det

gäller att komma på god mat.

Vill ha något annat än köttbullar & korv *S*

vilket det annars blir vod idetorka...letar på

recept.nu om jag kan få insperation.

Av mooncrazy - 2 december 2009 09:02

Vaknade idag med minus ner till 7grader,

kändes som vinter nästan, men bara nästan

då det inte är så mycket snö.

Mysigt då kanske vintern kommer snart då,

men ack....enligt nyhetsmorgons väder så

kommer det snart in mildare temperaturer igen.

Ser ut som att helgen kommer bli rätt så varm

& ingen snö till den stundande julmarknaden här

i området.

Men, men...blir ändå att gå dit & kika runt på

allt...är så mysigt med alla machaller de tänder

plus alla små eldar & korskyrkan brukar ha sitt

cafe öppet & ha lite mysigt hembakat julfika. :)

Av mooncrazy - 1 december 2009 20:59

Kollade på Uggly Betty...älskar det programmet....slog mig

att hon är väldigt tuff & modig. Önskade att jag själv oxå

kunde vara lika modig. Vågade mig på att förändra mig själv

för att kunna må bättre.

Viljan finns, men styrkan finns inte, inte heller vetskapen om

hur jag ska göra heller.

Visst det senaste året har jag fått lite styrka tillbaka,

men mår ändå bara sämre & sämre i mig själv så ramlar

tillbaka igen.

Hur får man styrka & mod när någon ser till att man tappar

det hela tiden plus att allt bara känns värre & värre.

Tro mig jag uppbådar alla krafter jag har för att få tillbaka

styrkan, vet bara inte hur jag ska göra.

Känner mig fastlåst & att allt bara snurrar & jag tappar

mer & mer kontroll över mig själv trots mina försök att

få tillbaka den.

All rädsla får mig snart att bli galen eller sjuk....

Av mooncrazy - 1 december 2009 15:51

Julkänslan börjar sakta smyga sig på,

var & handlade & blev galet sugen på

Janssons frestelse. Så blev det & nu står

den i ugnen plus en variant med falukorv &

anjovis-spad. *mumma*

Av mooncrazy - 1 december 2009 12:57

Så där ja, nu är första kartongen prismärkt & klar,

ska ha jul-loppis & hoppas på att bli av med lite

saker den 12 dec. ÄR minijulmarknad i byn där

sambon kommer från så passa på att hyra ett bord

där i år. Bara att hålla tummar & tår att sakerna försvinner.

Satt låga priser på allt så att det är större chans att åka hem

utan saker :)

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards