Alla inlägg under december 2009

Av mooncrazy - 15 december 2009 16:10

Så står det i tidningarna   men det är ju

lika varje år när första snön kommer. Gävle

skulle vara hårt åtsatt & min bästa vän bor

där & hon har messat mig idag med vackra

vinterbilder & ingen kaos.   Här hemma

är det ca 1dm & vi har pulsat i  snö & fått

snö innanför tröjan & halvblöta byxor.

På vägarna har det körts lungt vad jag sett

& inte mycket lekande i snön med bilar.

Lita småhalt, men inte så mycket värre än så.

Sett en avåkning som stått i lokaltidningen så

inga rejäla avåkningae & trafik-kaos här.   

Gratisgodis.se

Av mooncrazy - 15 december 2009 15:48

De hade haft fullt upp idag med julpyssel

& bus i snön. Så nu efter mellis satte vi på

en babsesaga & somnade *s* men han får

sova en kortis, tror det är omöjligt att hålla

han vaken till 18-tiden iallafall.

Bara hoppas han somnar rätt bra senare,  men

får väcka trötter efter 30min nu :)

Av mooncrazy - 15 december 2009 12:16

...hämta sonen & se vad de gjort för pyssel idag.

Handla lite mat på vägen hem & sen mysa & baka

idag. Lovade han att han skulle få vara med & baka

så har bara gjort massa trist idag som att sopa & torka

trappen in...blir alltid FULL i grus & löv...förstår inte det.   

Men nu är det gjort så kan ta det lugnt tills jag måste rusa

till bussen.

Av mooncrazy - 15 december 2009 12:01

Nu äntligen är tomtemor klar, blev inte

som jag hade tänkt mig med barnen blev

nöjda över henne iallafall då är oxå jag glad. :)

 

Av mooncrazy - 15 december 2009 09:59

Vred & vände mig hela natten.

TAnkarna snurrade runthela natten, när klockan

ringde imorse kände jag mig helt väck. Sonen

var svårväckt & det var nästan att jag oxå somnade

om idag.

Men upp kom vi iallafall i tid så vi kunde ta det lugnt

innan vi skulle iväg. Två koppar kaffe så kunde jag

komma igång iallafall & ut  i snövädret.

Fick pulsa till & från bussen, sonen tyckte det var kanonkul iallafall *S*

så tur det. När jag kom hem var jag blöt på jeansen ända upp till knäna

& lika bra skotta innan jag gick in igen annars hade det varit lagom kul

sen då det kommit ännu mera.

Funderar på att ta med pulkan sen när jag hämtar han igen.

Lättare ta sig till & från bussen då.


Nu blir det en kopp kaffe till sen sätta igång & städa (för ovanlighetens skull) känns som man inte gör annat ibland.


Gratisgodis.se

Av mooncrazy - 14 december 2009 21:26

....snö nu...jag som längat efter snön kan inte riktigt

glädjas åt den just nu. Finns så mycket annat att

tänka på just nu som den fb ekonomin & hur man ska

få den att gå ihop utan att gå på knä.

Många i år som inte kan glädjas åt julen, många som

fått sänkt inkomst eller förlorat jobbet lagom till jul

Ericsson i Gävle varslar folk nu precis lagom.

Pengar, pengar, pengar....allt handlar om pengar & man

klarar sig inte utan. Hur många menar regeringen ska

gå under innan de är klara, klyftorna ökar mellan fattiga

& rika & de blir bara större & större.

Vad kommer härnäst???

Fattiga & rika skolor där utbildningsnivån är olika så de

fattiga inte har en chans att kunna utbilda sig som de rika

i samhället. Skulle iallafall inte förvåna mig om dessa skolor

kommer i framtiden med den regering som sitter nu.

De kommunala skolorna blir "fattisskolor" & det kommer upp

fler privatskolor för de som har pengar att betala för bättre

utbildning.


GratisBio.se


Känner mig så utan hopp för framtiden just nu, både med jobb

& att kunna komma tillbaka på arbetsmarknaden alls eg. & med

min situation hemma med min sambo *suckar*

Hoppas att kunna sova i natt...natten som var..den var hemsk

med sömnlöshet pga tankar plus nästäppa.

Så natten.....vill jag inte tänka på ens.

Fixa kvällsmacka & krypa ner nu...är helt mentalt slut idag.

Av mooncrazy - 14 december 2009 18:08

fick trevligt besked idag nu att vi får totalt 1500

mindre varje månad från dec. jippi...vi som redan

nu knappt kan betala de räkningar vi har & nu är det

jul....tack för en fin julklapp regeringen




Av mooncrazy - 14 december 2009 12:42

*skratt* int kommit iväg än, men istället blev

halva disken gjord.   sonen fickk vara med

& leka med bubblorna så då fixade det sig iallafall.

Nu ska han kolla färdigt på mackapacka sen ut

till affären.

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards