Alla inlägg under december 2009

Av mooncrazy - 9 december 2009 12:59

Sonen har varit så duktig idag både på

bussen & på sjukhuset t.o.m så fick han

beröm av sköterskorna.   så jag

tycker jag har rättighet att vara lite "mallig"

idag.    Satt & höll mammas hand när de

tog prover.

Tog prover mot laktos idag & hoppas

de är negativa, men han ville kolla det då jag är

uppblåst & extremt gasig i magen.

Nu blir det tv. mys & hoppas lilleman kan bajsa

så han får igång sin mage snart.

Av mooncrazy - 9 december 2009 08:05

Sonen ville inte iväg idag & till dagmamman vill

han iväg till snabbt varje dag.

Magen ledsen säger han...med andra ord ont

i magen. Blir att ha han med till sjukan då jag

har tid på mag & tarm. 2mil med buss....håller

tummen blå att det inte blir alltför mycker gnäll

efter vägen, men han gillar åka buss så det kan

funka. Ska passa på att fråga om hans mage oxå.

Han har klagat ett tag nu då & då över ont i knät

& foten & tidigare handen.

Handen varit svälld vid ett tillfälle & ibland har hö.

knä verkat lite större, men inte varmt. Men det knät

han säger gör ont.

Av mooncrazy - 8 december 2009 19:34

*gäspar* totalt tvärslut i hela kroppen,

nacken & axlarna värker som ******

Ska till mag & tarm imorrn få se vad läkaren

säger om nacken.

Ledvärken kommer från min colit, men detta

i nacken sitter i musklerna & ingen vet vad det

kommer av, är stenhård i musklerna & domnar

i armarna lite då & då.

Gjort en röntgen som inte visade något,

så hoppas de hittar var 17 värken beror på så

det går att göra något åt den.

Min läkare på mag & tarm är kunnig på många

områden & jobbar även på reumatologen.

Så har fullt förtroende för han.   

Av mooncrazy - 8 december 2009 15:57

Hittade på en webradiokanal med julmusik så nu kommer

den att gå runt här hemma:)

Av mooncrazy - 8 december 2009 15:20

....som stämde in på mig idag.



Ont om pengar har många gott om.


Det är svårt att vara hjälte när ingen ser på.


Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.




Gratisgodis.se

Av mooncrazy - 8 december 2009 11:49

Det har man nog hela livet ut när det gäller barnen,

länmade sonen hos dagmamman idag & av med kläder

fort & snabb kram & puss sen in & leka med kompisarna

direkt, mamma bortglömd snabbt.    fast han sa innan

vi skulle åka att "mamma ska stanna kvar" så glömde han

det direkt vi kom dit.

När jag gick mot bussen stack det i hjärtat, vet att han

har det toppen där, kan inte fått bättre dagmamma till

han, hon är verkligen underbar med barnen.

Men det var bara den lilla separationsångesten som kom.

En timme kvar så får jag åka & hämta han iallafall   &

åka hem & busa & mysa.

Fått en hel del gjort iallafall idag, annars iom att man är

hemma jämt så brukar det inte bli något alls ibland.

Av mooncrazy - 8 december 2009 10:14

Satt & kollade på nyheterna nyss & i reklampausen

såg jag ett inslag från unicef...ge bort ett gåvopaket

i julklapp från unicef. Jag ska  in sen & beställa vaccin

paket & ge till mina föräldrar i julklapp tillsammans med

en fotokalender på barnen.   Två klappar jag vet

blir uppskattade & mina föräldrar är såna att de är svåra

att ge bort något till.


Nu så blir det race med tvätten, ligger en hög färdigtvättat att ta hand om   så bara sörpla i kaffet & sätta igång.


Gratisgodis.se

Av mooncrazy - 7 december 2009 19:33

  Kl:20.00 blir det att mysa framför tv:n & kolla på 4:an

& Lotta Engbergs jul   

Hoppas det blir lika bra som reklamen om programmet visar

nu oxå. Hon har en fantastisk röst själv som passar till

julsånger.  





SMS GULD

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards