Alla inlägg under december 2009

Av mooncrazy - 20 december 2009 18:37

Torkar äppel & apelsinringar i ugnen nu

som ska ligga på en ljusbricka med kanelstång

ovanpå. Mossan låter jag bli då jag tycker

det känns väl mycket brandrisk, så får bli

frukten & kanelen som dekor :)

Doftar ljuvligt iallafall.

Av mooncrazy - 20 december 2009 17:14

...i mitt inre är det tomheten som dominerar,

min själ dör en smula varje dag.

Alla dessa nedlåtande pikar varje dag, rädslan

att han ska flippa ur en dag gör mig knäpp.

Blir stirrig & stressad.

Känner mig alldeles snurrig & huvudet känns

som det ska explodera...känns ibland att det

är mitt fel, att det är jag som är dum & gör de

andra illa...jag vet min sambo får mig känna

så men ibland så tar hans spel överhanden &

jag känner mig så liten & dum.

Tycker jag är en usel mamma som aldrig orkar

med något, inte tillräcklig....ångest för julen...

för att fira med hans släkt.

Ångest för att han ska komma med nedlåtande

kommentarer om hur dålig jag är inför de igen.

Ångest för att de tror på han.

Ångest...ångest....ångest....

vill eg. bara dö....men hur ska det då gå för barnen.

Men dör i själen mer & mer för varje dag....säger jag

att jag är slut...då tittar han bara på mig & hånflinar,

han gillar läget & gör det värre.

Jag försvinner, jag smälter...vill inte se folk mer, vill inte leva.

Av mooncrazy - 20 december 2009 13:29

....alla klappar klara & nu bara vänta in tomten

& Kalle Anka.

Varit ute & busat i snön nu en kortis, sonen är

högt & lågt...dålig i magen, men det börjar ge sig.

Men nu har han börjat bitas & rivas & kasta saker

då magen krånglar så man hinner ingenting alls.

Har fullt upp hålla reda på han & ska jag & sambon

prata om något måste det bli sms annars börjar

sonen slåss.

Misstänker oxå att han reagerar över sambons nedtryckningar

& därav oxå hans ilska plus magen just nu.

Så 4 dagar kvar & eg. bara kaos, men försöker hålla modet

uppe för barnen ska få det bra.

Inne i mig är det helkaos & ångest, men får ur mig det värsta

till min älskade plastsyster.....min underbara vän hon är

mig värd mer än det går att  beskriva.

Av mooncrazy - 20 december 2009 12:11

Idag har jag & barnen fixat fepparkakshuset :)

Lilleman åt nog mest godis *s*

Men storasyster fixade & grejade fint på huset.


   

Av mooncrazy - 19 december 2009 17:01



4port


2 st
banan(er)
10 st
aprikos(er), torkade
1 msk
kokosflingor, rostad
4 msk
cashewnötter
2 tsk
ingefära, riven, färsk
1 st
lime


Tillagning

1. Rosta kokos i ugnen på 150 grader ca 5-7 minuter.

2. Skär bananerna och aprikos i bitar.

3. Riv färsk ingefära.

4. Blanda samtliga ingredienser, förutom lime som pressas över fruktsalladen.

5. Servera ev med en klick yoghurt och njut av de härliga smakerna.

Av mooncrazy - 19 december 2009 15:52

Äntligen är den igång igen,

låste sig helt & kom inte in alls,

men nu så är den fixad igen.

Bara hoppas den håller nu :)

Isade kyla & kommer inte ut,

kände av astman nu när det sjönk

så fort, men skulle ju bli bättre så

idag har varit en innemysardag :)

GratisBio.se

Av mooncrazy - 17 december 2009 14:56

Mellan klockan 16 och 18 i eftermiddag slår elpriset svenskt rekord.
- Det betyder upp till 300 kronor dyrare räkning för de med rörligt elpris, säger Elprisguidens Magnus Askaner till Nyhetskanalen.
- Protestera genom att minska elförbrukningen i eftermiddag, uppmanar Storumans Energis vd Nils-Gunnar From.

Läs mer här

Presentation


Välkommen till min blogg, är en halvsjukpensionerad Tånårs & småbarnsmamma som förutom barnen gillar att hålla på med div handarbete & pyssel. Skriver det som finns på hjärtat för dagen, gått igenom mycket jobbigt i mitt liv & gör ännu, men försöker leta

Senaste inläggen

Söker du kärlek?

Garntjänst

Kategorier

Läkare utan gränser

Aha Bingo

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Visitors

free counters

Översättare

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards